Course image Maizes ražošana(PB7)
Maizes un miltu produktu ražošanas tehniķis(NP)
Apjoms stundās 139 stundas
Teorija 50, prakse 89
Mācību priekšmeta mērķis:Sekmēt izglītojamo spējas gatavot dažāda veida mīklas, cept maizi un konditorejas izstrādājumus.
Mācību priekšmeta uzdevumi:
Attīstīt izglītojamo prasmes:
1. Izvērtēt sagatavotās izejvielas maizes ražošanai,
2. Ražot dažādu veidu maizes un maizes izstrādājumus, ievērojot tehnoloģisko procesu, un iekārtu ekspluatācijas instrukciju prasības,
3. Ievērot dažādu veidu maizes un maizes izstrādājumu ražošanas tehnoloģiskos procesus;
4. Ražot saldētu maizi, maizes un miltu izstrādājumus, ievērojot tehnoloģisko procesu, un iekārtu ekspluatācijas instrukciju prasības,
5. Novērtēt mīklas, ierauga, iejavas un plaucējuma kvalitātes rādītājus;
6. Gatavot dažādus miltu konditorejas izstrādājumus, ievērojot tehnoloģisko procesu, un iekārtu ekspluatācijas instrukciju prasības.
Tēmas
1. Maizes ražošanas izejvielas, to raksturojums.
2.1. Maizes un maizes izstrādājuma ražošanas tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojums.
2.2. Kviešu maizes ražošana.
2.3. Rudzu maizes ražošana.
2.4. Citu maizes veidu ražošana.
3. Maizes kvalitāte un iespējamie defekti.
4. Mīklas, ierauga, iejavas un plaucējuma kvalitātes novērtēšana.
5. Miltu konditorejas izstrādājumu gatavošana.
Vērtēšana:Moduļa "Maizes ražošana" apguves noslēgumā izglītojamie kārto pārbaudījumu – sagatavo dažādas izejvielas, starpproduktus un cep dažādu veidu maizi un miltu konditorejas izstrādājumus, ievērojot tehnoloģiskās instrukcijas.
Konsultācijas:
Nepieciešamie resursi: Interneta pieslēgums ,dators,pieslēgums mācību platformu MOODLE
Mācību kursa īstenošanai izmantojamās metodes:
ITK izmantošana, lomu spēle, intervija, aptauja, grupu darbs, diskusija, praktiskais darbs (individuāli, pāros un grupā), patstāvīgais darbs, avotu analīze, izpēte, apskats, argumentēta eseja, lekcija ar netiešo uzskati.
Mācību grāmatas.Ieteicamie avoti
Bicāne, A. Jaunā konditora rokasgrāmata. - Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2012.
Brūvere, L. Pārtikas produktu prečzinība 2.daļa. - Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006.
Kunkulberga D., Segliņš V. Maizes ražošana. - Daugavpils Universitāte: Akadēmiskais apgāds Saule, 2015.
Kunkulberga D., Segliņš V. Miltu konditorejas izstrādājumu ražošana – Rīga: RTU izdevniecība, 2013.
Ozola L. Pārtikas piedevas. – Rīga: SIA NEO, 2003.
Ceļvedis mājražošanā. Izdevējs: SIA „Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs”, 2015. [skatīts 2019.gada 2.jūlijā]
Teorija 50, prakse 89
Mācību priekšmeta mērķis:Sekmēt izglītojamo spējas gatavot dažāda veida mīklas, cept maizi un konditorejas izstrādājumus.
Mācību priekšmeta uzdevumi:
Attīstīt izglītojamo prasmes:
1. Izvērtēt sagatavotās izejvielas maizes ražošanai,
2. Ražot dažādu veidu maizes un maizes izstrādājumus, ievērojot tehnoloģisko procesu, un iekārtu ekspluatācijas instrukciju prasības,
3. Ievērot dažādu veidu maizes un maizes izstrādājumu ražošanas tehnoloģiskos procesus;
4. Ražot saldētu maizi, maizes un miltu izstrādājumus, ievērojot tehnoloģisko procesu, un iekārtu ekspluatācijas instrukciju prasības,
5. Novērtēt mīklas, ierauga, iejavas un plaucējuma kvalitātes rādītājus;
6. Gatavot dažādus miltu konditorejas izstrādājumus, ievērojot tehnoloģisko procesu, un iekārtu ekspluatācijas instrukciju prasības.
Tēmas
1. Maizes ražošanas izejvielas, to raksturojums.
2.1. Maizes un maizes izstrādājuma ražošanas tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojums.
2.2. Kviešu maizes ražošana.
2.3. Rudzu maizes ražošana.
2.4. Citu maizes veidu ražošana.
3. Maizes kvalitāte un iespējamie defekti.
4. Mīklas, ierauga, iejavas un plaucējuma kvalitātes novērtēšana.
5. Miltu konditorejas izstrādājumu gatavošana.
Vērtēšana:Moduļa "Maizes ražošana" apguves noslēgumā izglītojamie kārto pārbaudījumu – sagatavo dažādas izejvielas, starpproduktus un cep dažādu veidu maizi un miltu konditorejas izstrādājumus, ievērojot tehnoloģiskās instrukcijas.
Konsultācijas:
Nepieciešamie resursi: Interneta pieslēgums ,dators,pieslēgums mācību platformu MOODLE
Mācību kursa īstenošanai izmantojamās metodes:
ITK izmantošana, lomu spēle, intervija, aptauja, grupu darbs, diskusija, praktiskais darbs (individuāli, pāros un grupā), patstāvīgais darbs, avotu analīze, izpēte, apskats, argumentēta eseja, lekcija ar netiešo uzskati.
Mācību grāmatas.Ieteicamie avoti
Bicāne, A. Jaunā konditora rokasgrāmata. - Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2012.
Brūvere, L. Pārtikas produktu prečzinība 2.daļa. - Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006.
Kunkulberga D., Segliņš V. Maizes ražošana. - Daugavpils Universitāte: Akadēmiskais apgāds Saule, 2015.
Kunkulberga D., Segliņš V. Miltu konditorejas izstrādājumu ražošana – Rīga: RTU izdevniecība, 2013.
Ozola L. Pārtikas piedevas. – Rīga: SIA NEO, 2003.
Ceļvedis mājražošanā. Izdevējs: SIA „Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs”, 2015. [skatīts 2019.gada 2.jūlijā]